Archeologické nálezy v Číně potvrdily, že masáže byly praktikovány už před třemi tisíci let. Vnitřní kniha Žlutého císaře, první komplexní lékařský text, sepsaný někdy mezi lety 2700 a 200 př. n. l., popisuje léčbu s použitím bylin, akupunktury a masáže.
Jak západní tak východní civilizace zjistily, že přírodní léčení a masáže můžou léčit zranění, ulevit od bolesti a pomoci v prevenci a léčbě nemocí. A navíc sníží stres, napomůžou k fyzické a duševní relaxaci, uvolní ztuhlé svaly a klouby, zlepší prokrvení. Pravidelná masáž je také velmi dobrým doplňkem při jakékoliv fyzické aktivitě, zvyšuje odolnost svalů, potlačuje vedlejší účinky cvičení (ztuhlost, bolest) a urychluje regeneraci svalů po cvičení.
"Bolest hlavy od krční páteře lze často zmírnit masáží."
Bolest hlavy od krční páteře zaviňuje nejen ztuhlost svalů ramen a šíje, ale i chybné držení páteře. Takováto bolest hlavy většinou souvisí s moderním životním stylem (sklánění se nad monitorem počítače, hrbení se v křesle u televize, sedavé zaměstnání za kancelářským stolem, špatná poloha krční páteře ve spánku, špatné držení těla při chůzi, jednostranná fyzická aktivita…). Pokud tato bolest hlavy není zastavena včas, může dojít tak daleko, že se začne přesouvat i do dalších částí těla (do ramen, rukou, k lopatkám, do obličeje..). Nejlepší metodou pro odstranění bolesti hlavy od krční páteře je masáž, která uvolní napětí svalů i duše, dopřeje vám relaxaci, prokrví pokožku a vy se budete cítit lépe.

• Moxa

Využívá se tu stejných principů jako při akupunktuře jenže s využitím tepla (moxovací doutníky) namísto jehly. Nahřívají se aktivní body (zvané moxa), tím se dodá tělu teplo a doplní energie jang do chladem postižených orgánů. Podráždění povrchu těla teplem spouští v organismu reakci podporující hojení, regeneraci, rovnováhu metabolizmu a mnoho dalších pochodů.

Léčí široké spektrum chorob. Dodá tělu energii při boji s nemocemi a je vhodná i jako prevence před nimi. Velkých úspěchů se dosahuje v poslední fázi těhotenství, kdy se pomocí moxování pomůže miminku změnit poloha tak, aby bylo hlavičkou dolů. A také se prohřívá tzv. porodnický bod (na dráze močového měchýře), stimulací se může urychlit porod u žen, které přenášejí (až 90% úspěšnost).

Pro lidi unavené, bez energie, trpící na chladné končetiny, přecitlivělé na chlad, trpící průjmy, depresí. A zejména pro těhotné ženy.
  • Manuální lymfodrenáž

Je to speciální hmatová technika, zaměřená na lymfatický systém kůže a podkoží. Lymfa neboli míza je tělní tekutina, která necirkuluje v uzavřeném oběhu (jako krev), a proto je fajn jí trochu pomoct. Masáž posiluje vstřebávací a transportní funkci mízního systému a je zaměřena na ovlivnění hlouběji uložených struktur (svalů, šlach a fascií). Provádí se malým tlakem, pomalým tempem a jemnou hmatovou technikou, která je velmi příjemná. Nepoužívají se při ní žádné emulze ani oleje. Manuální lymfodrenáž podporuje základní funkce lymfatického systému:
    • drenážní- podporuje vstřebávání tkáňové tekutiny- prelymfy (redukce otoků, odvádění přebytečné vody a škodlivých látek z tkání)
    • transportní- zrychluje tok lymfy a její filtraci v lymfatických uzlinách
    • imunitní- zvyšuje tvorbu a transport obranných buněk

Lymfatický systém je důležitou součástí naší imunity. Jde o jakousi čističku odpadních vod nebo spíš tekutin v tkáních. Odvádí z tkání odpadní produkty metabolismu, vodu, ionty a bílkoviny, ale také cizorodé látky a choroboplodné zárodky. Odvádí tedy nahromaděnou vodu, působí proti otokům, celulitidě, proti stresu, bolesti i únavě.

Vhodná i v těhotenství (prevence otoků a křečových žil), pro lidi, kteří zadržují vodu, pro ženy s celulitidou, pro ženy trpící PMS, pro všechny, kterým se často vrací nachlazení a potřebují posílit imunitu.
  • Lávové kameny

Teplo z kamenů uvolňuje ztuhlé svaly, bloky, křeče a ulevuje od bolestí. Šikovné ruce maséra u nás ovšem nespoléhají pouze na blahodárné, tepelné účinky lávových kamenů, ale dokážou si poradit i s lecjakým problémem, který na cestě potkají.

Do hloubky uvolňuje napětí, odstraňuje nervozitu a stres, nespavost a další problémy, které souvisejí s vysokými nároky na psychiku, reguluje trávení a zrychluje metabolismus, odplavuje škodlivé látky z tkání, napomáhá správné funkci lymfatického systému, jater a ledvin.

Vhodná pro muže i ženy (Blahodárným vlivem na lymfatický systém působí lávové kameny proti celulitidě), pro lidi, kteří mají problémy nejen s nadváhou.
  • Gua sha

Bohužel velmi málo známá metoda. Překlad tohoto pojmu: „gua“ – „škrábat“, „sha“ – „špatný“ – znamená doslova "seškrábat všechno špatné". V této léčebné metodě se používá malá destička, pomocí které se ošetřují určité oblasti těla, obličeje a hlavy, včetně různých bodů a reflexních zón. Podobná baňkování, ale velkou výhodou je, že gua sha lze použít i v místech, kde se baňkování provádí obtížně.

Velmi účinně detoxikuje organismus. Pomůže také při bolestech nohou, paží, šíje a krční páteře (zde se baňkuje obtížně). Pomáhá v raných fázích infekčních onemocnění (například nachlazení).

Pro každého, zejména pak, jestli máte pocit, že váš organismus potřebuje očistu.
  • Tuina masáže

Jedná se o čínskou tlakovou masáž, která je založena na znalostech akupresurních i akupunkturních technik k ovlivňování energetických, meridiálních a harmonizačních drah. Dokáže ulevit téměř okamžitě od bolesti kyčelních, ramenních a dalších kloubů uvolněním okolních ztuhlých svalů, šlach a akupresurních bodů.

Především uvolňuje ztuhlé svaly zad, šíje, končetin, odstraňují bolesti hlavy a migrény způsobené přetížením a zatuhnutím svalů krční páteře. Toto napětí bývá velmi častou příčinou bolesti těchto kloubů, kterou lze snadno odstranit. Účinek nastává prakticky ihned po provedení masáže.

Vynikající výsledky jsou zaznamenávány v terapii akutních i chronických nemocí, a to jak pohybového aparátu, tak i dlouhodobých problémů typu nespavosti, psychických potíží anebo v rekonvalescenci poúrazových stavů apod. Předností je vysoká efektivita s absencí vedlejších účinků.
  • Čínské baňkování

Je to starodávná léčebná metoda, která postupem času zakotvila v tradiční čínské medicíně. Při baňkování používáme bambusové baňky dovezené přímo z Číny, skleněné či silikonové bańky, které se díky podtlaku přichytávají na bolavá místa a díky tomuto podtlaku pomáhají lépe prokrvit a následně uvolnit sval. Jedná se o doplňkovou metodu k masážím.

Používá se především při léčbě bolestivých stavů, infekcí, kožních a gynekologických problémů i řady interních nemocí a nachlazení. Různá onemocnění se mohou projevit i na povrchu těla, neboť organizmus vždy reaguje jako celek. Baňkování je jednou z metod, která umožňuje léčit vnitřní poruchy zvenčí.

Pro všechny, kterým nepomáhají klasické rehabilitační procedury a mají výše zmíněné problémy. Baňkování se dělá i pro kosmetické účely, na prokrvení kůže při celulitidě. Pozor tvoří se po něm mírné krevní výrony, bezpečné, nebolestivé, ale pokud se chystáte na akci, kde vás má kůže reprezentovat, baňkování si naplánujte až po ní.

• Reflexní terapie

Je to jedna z nejúčinnějších metod, která využívá skutečnosti, že všechny orgány nebo části těla mají svoje reflexní místo na chodidle.

Uvolní krční páteř, léčí skoliózu, migrénu, problémy s vnitřními orgány, nespavost, v podstatě jakoukoli obtíž, na kterou si vzpomenete. Pozornost při masíži chodidel jde z hlavy dolů k nohám a hlava si na chvíli opravdu odpočine. Proto je to velmi přínosná metoda, kterou zahrnujeme téměř automaticky k masáží zad a šíje. Nohy nás nosí celý život, jejich masáž je proto opravdu velmi příjemná. Nezapomeňte, že účinek odstraňování příčin není většinou okamžitý, ale trvalejšího rázu. Naopak odstranění důsledků je většinou okamžité. Ale základem pro uzdravení je vyřešit příčinu!

Pro všechny bez omezení věku a pohlaví, u dětí by se měla provádět jemně.
  • Shiatsu

V překladu znamená tlak prsty. Tato japonská terapie pracuje s energetickými drahami (neboli meridiány) lidského těla a pracuje na akupunkturních bodech těchto drah. Na rozdíl od akupunktury nepoužívá jehličky ale právě tlak prsty. Shiatsu velmi úzce spolupracuje s tradiční čínskou medicínou a používá její diagnostiku. Terapeut nejprve hledá příčinu Vašeho problému, pak vybere energetické dráhy, které jsou na tom nejhůře, a vyrovná v nich energii. Tím se začne pohybovat a vyrovnávat energie v celém systému těla (a často i duše).
    Ošetření trvá 1,5 hodiny, provádí se v oblečení, v pozici vleže (z toho důvodu je třeba mít na sobě volné a příjemné, ideálně bavlněné oblečení). Tuto masáž provádí zkušená terapeutka Petra Vachová.

Je to jemná, ale velmi účinná a do hloubky zasahující metoda, která vám pomůže vyřešit v podstatě jakýkoli neduh. Od nejrůznějších psychosomatických obtíží přes posílení imunitního systému až po bolesti zad a pohybového aparátu. Shiatsu je vynikající jako prevence. Vaše tělo velmi dopředu ohlašuje různými náznaky, že něco není v pořádku. A toto je zkušený terapeut Shiatsu a tradiční čínské medicíny schopen rozpoznat a vyrovnat.

Pro sportovce, pro osoby se sedavým zaměstnáním a vlastně pro všechny. Také pro těhotné - dokáže velmi pomoci při všemožných těhotenských potížích, např. bolesti zad a nevolnosti a připravuje na porod uvolněním pánve a bederní oblasti.
    Tam, kde nepomáhají klasické masáže, shiatsu je vhodnější, protože jde po příčině obtíží a pracuje na celých drahách, ne jen jejich částech.
  • Těhotenské masáže

Těhotenství je jedním z nejnáročnějších období ženy, kdy se celý pohybový i vnitřní systém neustále mění a každým dnem přizpůsobuje růstu bříška. Známe místa, která jsou v tomto období třeba bezpečně uvolnit a která jsou naopak kontraindikovaná. S radostí pomáháme ženám i v tomto období.

Často ženy trpívají bolestmi zad, kyčelních kloubů a nemohou v důsledku různých bolestí dobře spát.

Odborná masérka, Veronika Boban-Mažgutová

Jsem absolventkou střední školy – obor masér sportovní a rekondiční. Vedle klasických a sportovních masáží nabízím svým klientům také masáže relaxační jako např. aroma, lávové kameny nebo masáže, které pomohou zregenerovat tělo pomoci reflexních zón, neboť málokdo si uvědomuje, že přetížené, unavené a zatuhlé svalstvo způsobuje bolesti v oblasti bederní páteře, bolesti v hrudi či bývá spouštěčem migrén. V průběhu své praxe jsem měla možnost pracovat v rehabilitačních centrech, kde jsem se setkávala s různými druhy bolesti a proto vím, jak nezbytná je také prevence. Masáže všeobecně lidem navozují pocit klidu a pohody, a proto má práce mi dává smysl, čímž mě neustále posouvá a v tom dobrém slova smyslu mě nutí neustále se zdokonalovat a učit se novým věcem.

Tesař David
9. 5. 2018, 12:57
Se skvělou masáží i profesionálním pristupem paní Veroniky jsem velice spokojen. Mé problémy s bolestí zad se přestaly objevovat hned po … Číst více
Pavel Michna