Fyzioterapie

Fyzioterapie - je založená na podrobné diagnostice pohybového aparátu. Provádíme terapie pro úlevu od bolesti zad a kloubů, při migrénách, cvičení při vyhřezlé ploténce, zlepšení pohyblivosti, kompenzace sportovního zatížení, konzultace poúrazových a pooperačních stavů, apod.

...

• Metoda Ludmily Mojžošové

Originální léčebná metoda, která může léčit druh neplodnosti způsobený špatným stavem pohybového systému. Využívá mobilizace, techniky měkkých tkání, pasivní pohyby, masáže a tepelné procedury. Léčba se zaměřuje na páteř, pánev a svaly celého těla.

Tato metoda je založena na principu, že existují reflexní vztahy mezi páteří a vnitřními orgány. Dojde-li k dysfunkci páteře, dochází také k dysfunkci odpovídajícího vnitřního orgánu a obráceně. Dlouhodobé a nadměrné podráždění z nervových vláken způsobuje nadměrné zvýšení spazmu (neboli křeče) ve svalech kolem páteře a svalů pánevního dna.

K čemu to vše vede?
    • Nadměrné namáhání svalstva vejcovodů způsobuje jejich neprůchodnost
    • Spazmus děložního čípku způsobuje bolestivou menstruaci
    • Spazmus dělohy může způsobit „dráždivé lůno“, tj. stav, který může zapříčinit opakované potraty
    • Spazmus pochvy může mít za následek bolest při pohlavním styku.
    Vertebrogenní poruchy (bolesti zad), neplodnost, bolestivá menstruace, bolestivý pohlavní styk, bolesti kostrče, skolióza, inkontinence, zácpa, bolesti v pánevní oblasti
  • Dornova metoda

Jemná manuální terapie (objevitel Dieter Dorn), jejíž pomocí jsou klouby a obratle bezpečně a přesně uváděny na milimetr přesně zpět do svých původních správných poloh. To vše se děje volným a přirozeným pohybem ošetřovaného za jeho účasti a pomocí jemného tlaku palců terapeuta.
    Příčinou nesprávných poloh obratlů mohou být fyzické potíže jako např. výrony způsobené nehodami nebo při sportu, rozdílná délka dolních končetin, zkrácení svalů nebo i citové problémy člověka. Protože při léčení Dornovou metodou se uvolňují fyzické i psychické bloky, můžeme ji považovat za celostní metodu, která léčí nejen příznaky nemoci, ale i samotné příčiny onemocnění.

Vyrovnává statiku těla, může pomoci u různých potíží a bolestí pohybového aparátu jako jsou bolesti zad, kyčlí, kolen, tenisový loket, skolióza, rozdílná délka dolních končetin (pokud se nejedná o vrozenou vadu), při potížích s čelistmi, polykáním. Dále může pomoci při bolestech hlavy, krátkozrakosti, střevních potížích, křečových žilách, srdeční arytmii, problémech s koncentrací u dětí, šumění v uších, vysokém krevním tlaku, závratích, znecitlivění v rukou a žaludečních potížích.

Dornovou metodou mohou být ošetřeni téměř všichni lidé, pokud jsou jen trochu mobilní.
  • Osobní tréninky a Cvičení ve skupinách

OSOBNÍ TRÉNINKY POD DOHLEDEM FYZIOTERAPEUTA
    kondiční cvičení a posilování, bosu, flowing, velké míče, TRX apod.

CVIČENÍ VE SKUPINÁCH
    cvičení na míči, SM systém, cvičení s vlastní vahou těla, práce a cvičení s dětmi
  • Viscerální terapie

Jedná se o novinku ve fyzioterapii, která se zabývá cílenou práci s orgány přes jejich obaly, za účelem jejich uvolnění a zlepšení jejich funkce.
    • Zdravé orgány mají fyziologický pohyb. Jeden orgán se pohybuje vůči druhému orgánu (kloužou vůči sobě). Při únavě nebo u nemocných jedinců se pohyb zpomaluje.
    • Orgány obalují membrány, fascie a vazy a spojují je s ostatními tělesnými součástmi (se svaly). Proto jakýkoliv funkční blok nebo srůst k jiné struktuře (i v malém rozsahu) má za následek funkční poškození tohoto orgánu.

Následkem poškození orgánu může být řada obtíží. Vzniká bolest (př. hlavy, ramene, kolen), omezení pohybu, změna držení těla (až skolióza).

Vhodná pro Vás, kteří máte pohybové obtíže, pro ženy s gynekologickými problémy, a všechny se zažívacími obtížemi.
  • Úprava pohybových stereotypů

Častou příčinou vadného stereotypu je omezení hybnosti v kloubu, či kloubní vůle (může tp být ale také následek špatného pohybového stereotypu. V tomto případě fyzioterapeut pomáhá rozcvičit daný kloub. Dle potřeby provede často i mobilizaci. Pak se můžeme začít věnovat postupně nácviku správného pohybového stereotypu a zapojení svalů do správného pohybu.

S čím pomůže? S chronickými bolestmi zad a kloubů, nesprávným držením těla

Pro všechny, kteří už dál nechtějí trpět bolestmi
  • Měkké techniky a mobilizace

Měkké techniky - Pomocí měkkých technik se ovlivňují tzv. měkké tkáně (kůže, podkoží, svaly, facie a svalové úpony). Můžeme je ovlivnit několika způsoby - protažením, hlazením, tlakem nebo řasením. Nejedná se však o masáž.
    Mobilizace - Mobilizace je součástí manuální terapie, při které se postupně odstraňují kloubní blokády a tím se obnovuje pohyblivost v daném kloubu, popřípadě části páteře. Mobilizační techniky jsou jemné opakující se pohyby v kloubu (zkrátka tam, kam až nás kloub pustí). K usnadnění aktivace příslušných svalů a svalových skupin se využívá také dechu a pohledu očí. V okolí zablokovaného kloubu či segmentu se mění i měkké tkáně, bývá zhoršený krevní i lymfatický oběh.

S bolestmi páteře, kloubů a svalů.

Pro všechny po úrazu, přetížené, při vadném držení těla, při větší statické zátěži, (sezení u PC apod.).
  • Kineziotaping

Kineziotaping neboli tejpování pochází od slova kineze - pohybovat, kterou vyvinul v 70. letech minulého století japonský lékař a chiropraktik Kenzo Kase. Pomocí kineziotapingu se dociluje funkčnosti svalů, šlach či kloubů, které jsou v daný moment postiženy, protože nalepování pružných pásek (tejpů) umožňuje trvalý průtok krve i lymfy, čímž se aktivující ozdravné procesy. Tejpy se zastřihují do různých tvarů, aby splnily účel kineziotapingu.

Tejpování se využívá u bolesti zad, hlavy, bolesti v oblasti křížové kosti, po úrazech, při vadném držení těla, úponových bolestech, při menstruačních bolestech atd.

Pro sportovce s přetíženými svaly, pro lidi po úrazech, pro ženy, muže i děti.
  • Kraniosakrální osteopatie

Jedná se o lebko (cranium) - křížovou (sacrum) terapii typu jemné energetické masáže.Je založena na tom, že se vaše hlava rozpíná a stahuje rychlostí 8 – 12krát za minutu! Využívá kraniosakrálního rytmu v těle a na základě přikládání rukou odstraňuje mnohé obtíže. Terapeut zřídka používá tlak, překračující váhu 5 gramů.

migrény, neplodnost, mimořádně vhodná pro miminka po traumatických porodech, bolesti kloubů a páteře, PMS a hormonální poruchy, stres, nespavost a mnohé jiné.

Díky jemnosti a neinvazivnímu přístupu, je tato technika vhodná pro dospělé, děti, těhotné ženy i miminka.
  • Spirální stabilizace páteře

Jedná se o propracovaný systém léčebné a preventivní cvičební metody, které zajišťují stabilizaci a mobilizaci páteře (původní název metody). Při cvičení dochází k uvolňování páteře díky zapojení břišních a hýžďových svalů, k protažení a posílení prsního svalstva a svalů pletence ramenního, k posílení a protažení širokého zádového svalu, k protažení bederního a bedrokyčlostehenního svalstva, dochází k úpravě klenby nožní a následně tak i k postupné úpravě vbočeného palce.

Pro lidi s bolestmi páteře v bederní, hrudní i krční oblasti, u pacientů s akutním výhřezem meziobratlových plotének, bolestmi a komplikacemi po operacích páteře a u skoliózy. Cvičení má rovněž velký význam u prevence a léčby poruch velkých kloubů i nožní klenby.

Mimořádně vhodná pro pacienty s TEP – totální endoprotézou kyčelního a kolenního kloubu.

Fyzioterapeutka. Mgr. Lenka Komínková

„Tvé tělo je dokonalý nástroj pro kvalitní život. Starej se o něj dobře, vyplatí se to.“
Fyzioterapie velmi ovlivnila můj pohled na zdraví člověka a celkový přístup k životu. Lidské tělo mě svou dokonalostí fascinuje. Mnohdy opravdu stačí malý impulz k aktivaci samoléčebných procesů a k výraznému ovlivnění symptomů. Jsem vděčná, že můžu různými technikami a přístupy takto tělu napomáhat a zlepšovat tak kvalitu života lidí kolem sebe. Pracuji s lidmi po úrazech, ale také s klienty, kteří mají zdravotní problémy způsobené nevhodným či nadměrným zatěžováním. Trvale také spolupracuji s vrcholovými sportovci a sportovními kluby v rámci preventivních skupinových případně individuálních tréninků

Gabriela Hajkova
27. 6. 2018, 06:33
Vřele doporučuji. Slečna Lenka má neuvěřitelné znalosti ve svém oboru a příčinu problémů dokáže zjistit velmi rychle. Fyzioterapie mi … Číst více